Gvozdenović, Ljiljana

Gvozdenović, Ljiljana, hrvatska balerina, koreografkinja i pedagoginja (Vinkovci, 12. IX. 1955). Završila baletnu školu 1974. u Zagrebu, gdje je angažirana u Baletu HNK-a. Usavršavala se u kijevskom Baletu 1980–81. Nakon povratka dobiva status solistice zagrebačkoga Baleta i surađuje s poznatim baletnim pedagozima i koreografima (Sonja Kastl, Waclaw Orlikowsky, Milko Šparemblek) interpretirajući glavne ili značajne uloge. Sa zagrebačkim Baletom gostovala je na mnogim svjetskim pozornicama te surađivala s Internacionalnom baletnom trupom iz Berlina. Važnije su joj uloge Giselle (Adolphe Charles Adam), Jela (Fran Lhotka, Đavo u selu), Snježna kraljica (Pjotr Iljič Čajkovski, Orašar), Dama u bijelom (Gustav Mahler, Pjesme ljubavi i smrti), Biserka (Stevan Hristić, Ohridska legenda) i dr. U zagrebačkome HNK-u od 2000. djeluje kao pedagoginja i baletni majstor koreografirajući samostalno za televizijske emisije i koncertne programe HNK-a. Godine 2002. koreografirala je Mačka u čizmama Brune Bjelinskoga, a 2006. Maestra na glazbu Borisa Papandopula. Kao pedagoginja i koreografkinja surađivala je s Baletom riječkoga i splitskoga HNK-a. U splitskome HNK-u bila je ravnateljicom Baleta (1998–99) te je ostvarila niz koreografija poput Orašara P. I. Čajkovskoga, Kuće pored mora na glazbu Arsena Dedića, Neostvarenih susreta na glazbu P. I. Čajkovskoga, Mačka u čizmama B. Bjelinskoga, prijenosa koreografije Pije i Pina Mlakara baleta Đavo u selu F. Lhotke, u suradnji s Dinkom Bogdanićem. U novije doba kao koreografkinja surađuje s kazalištima te opernim kazalištem Opera B.B., radi kao baletna pedagoginja, a sa zagrebačkim HNK-om surađuje kao autorica tekstova i prevoditeljica. Piše osvrte i najave u vezi s baletnom umjetnosti šireći tako zanimanje za balet i kazalište.

Citiranje:
Gvozdenović, Ljiljana. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2020. Pristupljeno 10. 8. 2020. <http://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=23934>.