piktorijalizam (engl. pictorialism, od pictorial: slikovni), umjetnički stil u fotografiji, koji je dominirao u ranoj fazi toga medija, u drugoj polovici XIX. stoljeća i na prijelazu stoljeća. U želji da afirmiraju novi medij kao umjetnički, fotografi su, suprotstavljajući se tvrdnjama da je fotografija samo dokument stvarnosti te da ne stvara novu sliku, počeli manipulirati njome. Pokušavali su približiti se slikarstvu koristeći se slikarskim motivima (režirani ili stilizirani prizori) i izrazima (difuzni fokus, magličasti efekti, dramatično osvjetljenje) te intervenirati na površini slikarskim tehnikama (nanositi teksture i boje često s vidljivim potezima, gravirati itd.), ali i manipulirati tipično fotografskim tehnikama (fotografskim procesima, negativima i otiscima), pritom otkrivajući mogućnosti novoga medija. Pod utjecajem knjige Slikarski efekti u fotografiji (Pictorial Effect in Photography) Henryja Peacha Robinsona, objavljene 1869., stil se kao međunarodni pokret proširio Europom, SAD-om i šire, pa su se uz pionire poput Robinsona i Julije Margaret Cameron ubrzo pojavili i drugi piktorijalisti (Robert Demachy, Alfred Stieglitz i Edward Steichen sa skupinom Photo-Secession i dr.; u Hrvatskoj Antun Stiasni, Kamilo Bošnjak). Stil je vrhunac doživio 1885–1915., a promicanju fotografije kao umjetničke forme pridonijele su nove struje poput modernističke fotografije.