Demachy [dəmaši'], Robert, francuski fotograf i teoretičar fotografije (Saint-Germain-en-Laye, 7. VII. 1859 – Hennequeville, Normandija, 29. XII. 1936). Potkraj 1870-ih počinje se baviti fotografijom; 1882. izabran je u Francusko društvo fotografije, a 1888. s istomišljenicima osniva Photo-Club de Paris, u kojem su se bavili promicanjem piktorijalističkoga stila. Svoje radove je često objavljivao (1904–07) u časopisu Camera Work Alfreda Stieglitza, s kojim se dopisivao od 1898. Želeći se što više približiti slikarskoj estetici, eksperimentira s različitim, tada novim fotografskim tehnikama (gumitisak, bromouljni tisak) i procesima te razvija vlastiti izraz utemeljen na jakoj manipulaciji slike tijekom razvijanja negativa i samoga otiska. Preuzimajući slikarske motive, stvara portrete (Studija – Étude, 1895), aktove (Borba – Struggle, 1904) i pejzaže (Dolina Toucques – Toucques Valley, 1906), a ističu se i fotografije na teme kazališnoga (Među kulisama – Behind the Scenes, 1904) i modernoga života (Brzina – Speed, 1904). Jedan je od najproduktivnijih pisaca o fotografiji; o estetici fotografije i tehnikama manipulacije otisaka, koje je htio popularizirati među francuskim fotografima, napisao je nekoliko knjiga, među ostalim Foto-akvatinta ili gumitisak (Photo-Aquatint or Gum Bichromate Process, 1897., s Alfredom Maskellom) i Umjetnički procesi u fotografiji (Procédés d’art en photographie, 1906., s Constantom Puyom) te više od 1000 članaka. Svojim je radovima privukao međunarodnu publiku; izlagao je pet puta u Londonu 1901–11 (1905. izabran u Kraljevsko fotografsko društvo i uvršten na Londonski fotografski salon) te istodobno u Beču, New Yorku i Parizu.