TRAŽI DALJE:
STRUKE:

Saura, Carlos

Saura [sạu'ra], Carlos, španjolski filmski redatelj (Huesca, 4. I. 1932). Brat slikara Antonija. Isprva fotograf i filmski amater, 1957. diplomirao na Kinematografskom institutu, 1962. režirao svoj prvi cjelovečernji film Huligani (Los golfos, 1962), pod utjecajem neorealizma. Od sredine 1960-ih režirao je niz filmova u kojima je kritički (a do ukidanja cenzure sredinom 1970-ih i metaforički) analizirao i dekonstruirao (autorefleksivnim postupcima te čestim slikama subverzivnih fantazija) patrijarhalnost i licemjerje španjolskog građanstva frankističkoga razdoblja: Lov (La caza, 1965), Peppermint frappé (1967), Jazbina (La madriguera, 1969), Vrt užitaka (El jardín de las delicias, 1970), Ana i vukovi (Ana y los lobos, 1973), Zmija u njedrima (Cría cuervos, 1976), Elisa, živote moj (Elisa, vida mía, 1977), Vezanih očiju (Los ojos vendados, 1978). U većini je tih djela glumila njegova tadašnja supruga G. Chaplin. Najistaknutiji španjolski redatelj 1970-ih, od početka 1980-ih više nije postigao sličnih uspjeha. Tada se posvetio osebujnim plesnim filmovima (Krvava svadba – Bodas de sangre, 1980., prema F. Garcíji Lorci; Carmen, 1983., prema G. Bizetu; Flamenco, 1995; Tango, 1998) te kostimiranima: El Dorado (1988), o konkvistadoru Loppe de Aguirreu, Goya u Bordeauxu (Goya en Burdeos, 1999), o slavnom slikaru, Ja, Don Giovanni (Io, Don Giovanni, 2009), s radnjom u Beču 1780-ih, dok su protagonisti filma Buñuel i stol kralja Salamuna (Buñuel y la mesa del rey Salamón, 2001) mladi L. Buñuel, S. Dalí i F. Garcíja Lorca.

Citiranje:
Saura, Carlos. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2020. Pristupljeno 9. 8. 2020. <http://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=54722>.