Tagatz [ta'gac], Sergije, hrvatski snimatelj, filmski redatelj i animator poljskoga podrijetla (Bijela kraj Vjazme, Rusija, 27. VII. 1898 – Zagreb, 30. IV. 1973). Rođen u poljsko-ruskoj obitelji (očev djed bio je hrvatskoga podrijetla), djetinjstvo je proveo u Sankt Peterburgu. Prije dolaska u Zagreb 1922. radio je kao tehničar i snimatelj u filmskom poduzeću Tovariščestvo J. Jermoljeva u Jalti (za koje je animirao logotip). Začetnik hrvatske animacije, 1922–23. realizirao je četiri animirana reklamna filma, potom je vlastitim tehničkim inovacijama snimio i prvi hrvatski film u boji (Euharistički kongres u Zagrebu, 1930) te zvučni film (Prvi jugoslavenski tonski film, 1932). Jedan od prvih hrvatskih profesionalnih filmskih snimatelja, radio je za zagrebačka poduzeća Jugoslavija, tvornica filmova, Bosna film (podružnicu bečkoga Sascha-Filma), Maar, reklamna naklada, Svetloton (podružnicu Metro-Goldwyn-Meyera) te za Foto-filmski laboratorij Škole narodnog zdravlja. Snimio je više dokumentarnih filmova i filmskih žurnala te dva (sačuvana) kratkometražna igrana filma, Ciganin hajduk Brnja Ajvanar (1927) Franje Ledića u produkciji njegova poduzeća Jadran film (najavljivan kao dio neostvarenoga dugometražnog filma Ciganska krv, tj. Dobrotvorka Balkana) i U raju lijepih žena Stevana Kertesa (1933). Za II. svjetskoga rata u Državnom slikopisnom zavodu »Hrvatski slikopis« (Croatia film) ostvaruje, kao redatelj i snimatelj, igrano-dokumentarne kulturne filmove Domovina (1943) i Tamburica (1944), a nakon rata snimatelj je u filmskom žurnalu Filmske novosti i predavač na Kinematografskoj školi (odnosno kinematografskom odjelu Savezne grafičke industrijske škole) u Zagrebu. Istaknuo se kao snimatelj dokumentarnih filmova Rudolfa Sremeca Koraljari i spužvari (1947) i Jugoslavenski narodni plesovi (1948), rabeći u prvome podvodnu kameru koju je sam konstruirao, a u drugome sinkrono snimanje zvuka i fotografiju u boji. Jedan od pionira hrvatske kinematografije o čijem se radu malo zna, zbog bolesti se 1949. povukao iz kinematografije.