Predrafaelitsko bratstvo ili predrafaeliti (engleski The Pre-Raphaelite Brotherhood), skupina engleskih pjesnika, slikara i kritičara koju su 1848. osnovali D. G. Rossetti, William Michael Rossetti, W. H. Hunt, J. E. Millais, Thomas Woolner, Frederic George Stephens i James Collinson. Njihovi su mentori bili F. M. Brown, čija se slikarska poetika razvijala pod utjecajem nazarenaca, te J. Ruskin, čiji su kritički tekstovi definirali poetički program predrafaelitizma. Programatski ih je povezivao otpor prema normama akademskoga slikarstva nastalima na klasicizmu i poetici J. Reynoldsa. Slikarima su bili uzor talijanski majstori rane renesanse (B. Gozzoli, Perugino, Filippo Lippi), tj. zastupali su tzv. istinu prema prirodi, odn. krajnji realizam, kakav su prepoznavali u slikarstvu prije Rafaela. Rezultat su slike izrazitih i jarkih boja, usredotočene na opsesivno bilježenje detalja, na uglavnom biblijske, srednjovjekovne i renesansne teme, nerijetko na ilustracije književnih tekstova (Dante, Shakespeare, Keats, Tennyson). Nakon razlaza prvotnoga Bratstva (početkom 1850-ih), D. G. Rossetti surađivao je s W. Morrisom (→ arts and crafts movement) i E. Burne-Jonesom te dalje razvijao predrafaelitski program. Upravo je taj drugi naraštaj, osobito zaokupljen povijesnim, ornamentalnim i figurom senzualne žene, utjecao na poetiku simbolizma. Predrafaelite je u književnosti zastupao D. G. Rossetti, poznat po prijevodima Dantea i talijanskih stilnovista. Njegova najpoznatija sonetna zbirka Kuća života (House of Life, 1870) odlikuje se ekfrastičkim dijalogom s autorovim slikama te pokušajem zatvaranja autorskoga kao autobiografskoga ciklusa, tj. težnjom da se autobiografsko preklopi s autorskom biografijom Rossettijeva uzora i imenjaka Dantea Alighierija. I poezija njegove sestre, C. Rossetti, nastala je uglavnom kao komentar na predrafaelitsku poetiku iz ženske, isključene perspektive (osobito narativna pjesma Sajmište zlodušića i druge pjesme – Goblin Market and Other Poems, 1862). Nakon dugoga razdoblja kada su bili osporavani kao derivativni i eklektični, predrafaelite je revalorizirala suvremena književna i likovna kritika (osobito od druge polovice 1980-ih).