Nola, Lukas, hrvatski filmski redatelj i scenarist (Zagreb, 31. III. 1964 – Zagreb, 29. X. 2022). Studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti te povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a diplomirao 2003. filmsku i TV režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje je od 2008. predavao filmsku režiju (od 2021. kao redoviti profesor). Debitirao je u naraštaju tzv. mladoga hrvatskog filma TV filmom Dok nitko ne gleda (1993) postmodernistički kombinirajući žanrovske sastavnice trilera, melodrame i komedije što, uz zaokupljenost slikovitim karakterima i ugođaj pod dojmom filmova Davida Lyncha, odlikuje i triler Rusko meso (1997., i TV serija), a postmodernističkog je duha i kasniji film Pravo čudo (2007). U ratnoj melodrami Svaki put kad se rastajemo (1994., Zlatna arena za scenarij na festivalu u Puli) okrenuo se intenzivnijoj, a suptilnoj emocionalnosti, dok poetika tzv. umjetničkog (art) filma, s nelinearnim pripovijedanjem i metafizičkim preokupacijama obilježava ratni film prožet alegorijskim značenjima kršćanske ikonografije Nebo, sateliti (2000., Zlatna arena za režiju) i postapokaliptičnu melodramu Sami (2001., Posebna Zlatna arena), u kojima posebice apsorbira utjecaje Andreja A. Tarkovskoga, potvrdivši se kao izniman stilist i majstor pripovjednog ritma izmjenama vizualnih naglasaka, sugestivno oblikujući istodobno hladni i emocionalni ugođaj u kojem povezuje slike beznađa, slutnji propasti i pokušaja iskupljenja, što odlikuje i film Šuti (2013), socijalno-psihološku dramu (o obiteljskom nasilju) uobličenu spojem naturalističkih i poetskih segmenata, a i njegov posljednji film Escort (2023), u kojem se izrazitije priklanja groteski i formalnim eksperimentima. Režirao i na televiziji (npr. igrane serije Operacija Kajman, 2007., i Čuvar dvorca, 2017), autor je nekoliko eksperimentalnih filmova, pisao je i dramske tekstove te režirao u kazalištu (Noćni let, 1991., Ptice II, 1996., Plan 9., 1997., sve prema vlastitim predlošcima), 2021. objavio je zbirku poezije Bilo je dobro, bilo je toplo.