Mulvey [mʌ'lvi:], Laura, britanska kritičarka (Oxford, 15. VIII. 1941). Diplomirala je povijest na St. Hilda’s Collegeu pri Sveučilištu u Oxfordu. Predavala je teoriju filma i medija na više britanskih visokoškolskih ustanova, npr. Bulmershe College u Readingu te Birkbeck College u Londonu. Izrazita feministica, tekstove o reprezentaciji žena, filmu i psihičkim mehanizmima gledanja objavljuje od 1970. Prva je u filmologiju uvela feminističku teoriju, oslonjenu na psihoanalizu. Člancima, okupljenima u knjizi Vizualni i drugi užici (Visual and Other Pleasures, 1989), presudno je utjecala na razvoj feminističke filmske kritike, smatrajući da načini proizvodnje i gledanja klasičnoga narativnog filma promiču ideologiju patrijarhata. Takvo je stajalište obrazložila 1975. u manifestnom članku »Vizualni užitak i narativna kinematografija« (»Visual Pleasure and Narrative Cinema«) u kojem je, pozivajući se na postavke Sigmunda Freuda i Jacquesa Lacana, uvela pojmove »skopofilije« ili seksualnog užitka na kojemu se zasniva fascinacija klasičnim hollywoodskim filmom, te »muškoga pogleda« (male gaze), odnosno optičke i libidinalne perspektive koje su nositelji heteroseksualni muški likovi, filmaši iza kamere i gledatelji (koji se s njom identificiraju), a koja likove žena svodi na objekte izložene gledanju. Te je preokupacije razrađivala i u kasnijim radovima, skupljenima u knjigama Fetišizam i znatiželja (Fetishism and Curiosity, 1996), Smrt 24 puta u sekundi (Death 24x a Second, 2006), Paslike (Afterimages, 2019). Napisala je i monografiju o filmu Građanin Kane Orsona Wellesa (Citizen Kane, 1992). Korežirala je više filmova eksperimentalne hibridne forme: Pentesileja, kraljica Amazonki (Penthesilea: Queen of the Amazons, 1974), Sfingine zagonetke (Riddles of the Sphinx, 1977), Gledanje u kristalnu kuglu (Crystal Gazing, 1982), Frida Kahlo i Tina Modotti (Frida Kahlo and Tina Modotti, 1983), sve u suradnji s Peterom Wollenom, te Osramoćeni spomenici (Disgraced Monuments, 1994) i 23. kolovoza 2008 (23rd August 2008, 2013), oba u suradnji s Markom Lewisom.