McLaren [məklæ'rən], Norman, kanadski filmski redatelj i animator škotskoga podrijetla (Stirling, 11. IV. 1914 – Montreal, 26. I. 1987). Školovao se na School of Art u Glasgowu, zarana bio zainteresiran za film, realizirao djela kombinacijama različitih tehnika. Nagrada na amaterskom festivalu u Glasgowu donijela mu je angažman u GPO Film Unit J. Griersona, gdje je režirao namjenske i promidžbene filmove, ali i eksperimentirao s animacijom. Tako je 1938. realizirao film Ljubav na krilu (Love on the Wing) crtajući izravno na vrpcu, a tu je tehniku usavršavao 1940. za boravka u New Yorku. Na Griersonov poziv 1941. otišao u Kanadu, gdje je organizirao animacijski odjel u tek osnovanom The National Film Board of Canada, instituciji za koju su vezana njegova najveća dostignuća, a također i najznačajniji eksperimenti. Realizirao je osamdesetak filmova, koji se mogu razvrstati u tri skupine: uz crtanje na vrpcu (npr. Blinkity Blank, 1955., i Synchromy, 1971), to su animiranja predmeta i studije ljudskoga tijela u pokretu (npr. Pas de deux, 1965., i Narcis – Narcissus, 1983). Za jedan od potonjih (Susjedi – Neighbours, 1952) nagrađen je Oscarom. Taj je film bio realiziran metodom tzv. piksilacije, odnosno snimanjem faza čovjekova pokreta i izbacivanjem pojedinih sličica snimke. McLaren se osobito isticao kao majstor ritmičke organizacije filma, što je posebno zamjetljivo u njegovim geometrijskim apstrakcijama na glazbene teme (npr. Mozaik – Mosaic, 1965). Dobitnik mnogih festivalskih nagrada, smatran »ocem« moderne animacije, snažno je utjecao na Zagrebačku školu animiranoga filma, a na 7. Svjetskom festivalu animiranoga filma u Zagrebu (1986) dobio je nagradu za životno djelo.