Mayer [mại'əɹ], Carl, njemački scenarist austrijsko-židovskoga podrijetla (Graz, Austrija, 20. XI. 1894 – London, 1. VII. 1944). Crtač portreta i kazališni glumac, s Hansom Janowitzem napisao scenarij za remek-djelo ekspresionizma Kabinet doktora Caligarija (Das Kabinet des Dr. Caligari, 1920) Roberta Wienea, temeljen na motivima ludila, mistike i paranormalnoga. Pod utjecajem kazališne poetike Maxa Reinhardta započeo je struju Kammerspielfilm, obilježenu intimizmom i psihološkom razradbom likova: Silvestrovo (Sylvester, Tragödie einer Nacht, 1923) Lupua Picka i Posljednji čovjek (Der letzte Mann, 1924) Friedricha Wilhelma Murnaua, a utjecao je i na tzv. ulične filmove filmom Ulica (Die Strasse, 1923) Karla Grünea. Scenarist poetične Zore (Sunrise, 1927) F. W. Murnaua i koscenarist Berlina, simfonije velegrada (Berlin, die Sinfonie der Grosstadt, 1927) Walthera Ruttmanna. Nakon dolaska nacista na vlast otišao je u Veliku Britaniju, gdje je surađivao na više igranih i dokumentarnih filmova (npr. Paula Rothe).