Le Grice [ləgrại's], Malcolm, britanski filmski redatelj, videoumjetnik i teoretičar (Plymouth, 15. V. 1940 – London, 3. XII. 2024). Studirao je 1960–64. slikarstvo na Slade School of Fine Art u Londonu te od 1965. predavao na Saint Martins School of Art, gdje je 1982. pokrenuo filmski odsjek; potom je bio profesor na University of Arts London te na University of Westminster. Suosnivač je filmske radionice London Film-Makers’ Co-operative. Jedan od vodećih britanskih autora eksperimentalnog, tj. strukturalnog filma i videoumjetnosti, od 1965. do 2015. ostvario je 90 filmova i videoradova. Isprva je, kao izrazit protivnik filmskog iluzionizma, eksperimentirao s teksturom filmske vrpce (Whitchurch Down, 1972; Threshold, 1972) i tzv. proširenim filmom (Horror Film I, 1971; Matrix, 1973., instalacija sa šest filmskih projektora). Poslije se bavio preradama medija, rekonstruirajući djela iz povijesti filma (Berlin Horse, 1970; After Lumière – L’arroseur arrosé, 1974) i likovnih umjetnosti (četveroekranski After Manet – Le déjeuner sur l’herb, 1975). Komponente filmske naracije (točka gledišta, narativni prostor) analizirao je u tri dugometražna eksperimentalna filma (Blackbird Descending – tense alignment, 1977; Emily – third part speculation, 1979; Finnegans Chin – temporal economy, 1981), nakon čega se posvetio videu, kompjutorskoj i digitalnoj umjetnosti. Izlagao je na mnogim skupnim i samostalnim izložbama. Na eksperimentalni film i videoumjetnost utjecao je također kao teoretičar i pisac mnogobrojnih članaka, okupljenih u knjigama Apstraktni film i onkraj njega (Abstract Film and Beyond, 1977) i Eksperimentalni film u digitalnom dobu (Experimental Cinema in the Digital Age, 2001).