Bogart [bọu'gα:ɹt], Humphrey (puno ime Humphrey De Forest Bogart), američki glumac (New York, 25. XII. 1899 – Hollywood, 14. I. 1957). U kazalištu od 1920., a na filmu od 1930; prvu zapaženiju ulogu ostvario je 1935. u kazališnoj predstavi Okamenjena šuma (The Petrified Forrest), i 1936. u njezinoj ekranizaciji (redatelj Archie Mayo). Iz klišeja bešćutna negativca, najčešće gangstera, izlazi 1941. filmovima Visoka Sierra (The High Sierra) Raoula Walsha i Malteški sokol (The Maltese Falcon) Johna Hustona, redatelja s kojim je često surađivao (Preko Pacifika – Across the Pacific, 1942; Otok Largo – Key Largo, 1948; Blago Sierra Madre – The Treasure of Sierra Madre, 1948; Udri đavola – Beat the Devil, 1953). U filmovima kao što je Casablanca (Michael Curtiz, 1942) glumi romantičnije, premda i dalje cinične junake, a raspon uloga širi i na komediju (npr. Hustonova Afrička kraljica – The African Queen, 1951; nagrađen Oscarom; Curtizov Mi nismo anđeli – We're No Angels, 1955). Izvoran u tumačenju gubitnika, Bogart je prvi »antijunak« američkog filma i reprezentativni glumac struje film noira, ostavši trajnom ikonom popularne kulture. Ostale važnije uloge: Ulica bez izlaza (Dead End, William Wyler, 1937), Anđeli garava lica (Angels with Dirty Faces, M. Curtiz, 1938), Burne dvadesete (The Roaring Twenties, R. Walsh, 1938), Oni voze noću (They Drive by Night, R. Walsh, 1940), Imati i nemati (To Have and Have Not, Howard Hawks, 1944), Duboki san (The Big Sleep, H. Hawks, 1946), Mračni prolaz (Dark Passage, Delmer Daves, 1947), Na usamljenom mjestu (In a Lonely Place, Nicholas Ray, 1950), Pobuna na brodu Caine (The Caine Mutiny, Edward Dmytryk, 1954), Bosonoga kontesa (The Barefoot Contessa, Joseph L. Mankiewicz, 1954), Sabrina (Billy Wilder, 1954), Sati očaja (The Desperate Hours, W. Wyler, 1955).