Arbus [α:'ɹbəs], Diane, američka fotografkinja (New York, 14. III. 1923 – New York, 26. VII. 1971). Predstavnica newyorške škole fotografije. Sa suprugom 1946. otvorila fotografski studio, gdje je snimala komercijalne modne fotografije za američke časopise Glamour, Vogue i Seventeen. Sredinom 1950-ih napušta studio i u New School for Social Research pohađa tečaj fotografije kod Alexeyja Brodovitcha te 1956–58. kod Lisette Model. Pod njezinim se utjecajem sasvim okreće dokumentarnoj fotografiji te sustavno počinje snimati različite društvene sredine, njihovu svakodnevicu, običaje, obrede i simptome (Dijete s igračkom ručne bombe u Central parku – Child with Toy Hand Grenade in Central Park, N. Y. C., 1962; Čovjek na paradi na Fifth Avenue – Man at a Parade on Fifth Avenue, N. Y. C., 1969; Kralj i kraljica plesa za starije građane – The King and Queen of a Senior Citizens Dance, N. Y. C., 1970).
Problematizirajući građanski pojam normalnosti, slika tzv. obične ljude, pripadnike naizgled idealnoga svijeta srednje klase (Mlada konobarica u nudističkom kampu – A Young Waitress at a Nudist Camp, 1963; Jednojajčane blizanke u Roselleu – Identical Twins, Roselle, N. J., 1967). Istodobno pokazuje i drugu stranu urbanoga života, bilježi »nevidljive« dijelove društva u njihovoj drastičnoj, ekspresivnoj formi. Slika uznemirujuće portrete ljudi s margina društva, pripadnike različitih supkultura (cirkuske izvođače, transvestite i dr.), prikazujući njihovu ekscentričnost i ranjivost, no nadasve njihovu osobnost (Plesačica burleske Blaze Starr pozira u svojoj kući u Baltimoreu – Burlesque Dancer Blaze Starr Poses at Her Home in Baltimore, 1964; Mladić s uvijačima kod kuće na West 20th Street – A Young Man in Curlers at Home on West 20th Street, N. Y. C., 1966; Židovski div kod kuće u Bronxu s roditeljima – A Jewish Giant at Home with His Parents in The Bronx, N. Y. C., 1970). Snimala je i portrete umjetnika (Frank Stella, James Rosenquist, Jorge Luis Borges, Marcel Duchamp). Fotografije je često objavljivala kao fotoeseje u časopisima Esquire, Harperʼs Bazaar i londonskom Sunday Times Magazine. Tijekom 1969. slikala je i portrete intelektualno hendikepiranih ljudi (fotomonografija Bez naslova – Untitled, 1995). Predavala je fotografiju u newyorškim umjetničkim školama.
Propitujući u svojim kontroverznim djelima pojmove čudnoga, lijepoga ili normalnoga, proširila je spektar tema i subjekata u fotografiji te radikalno promijenila percepciju onodobnog američkog društva. Njezin iskren i izravan stil utjecao je na sjevernoameričku dokumentarnu fotografiju, osobito 1970-ih. Nakon samoubojstva uzrokovanoga depresijom, 1972. joj je priređena retrospektivna izložba u Museum of Modern Art u New Yorku, popraćena jednom od najprodavanijih fotomonografija (Diane Arbus, izdanje Fondacije Aperture – Diane Arbus, An Aperture Monograph) te je predstavljena i na venecijanskom Bijenalu. Ubrzo je postala kultnom figurom u svijetu umjetnosti. Većina njezinih djela pohranjena je u Metropolitan Museum of Art u New Yorku.