Auden [ɔ:dn], Wystan Hugh, engleski pjesnik, naturaliziran (1946) u SAD-u (York, 21. II. 1907 – Beč, 29. IX. 1973). Studirao u Oxfordu; neko vrijeme srednjoškolski profesor. Isprva (do 1939) piše lirsku i satiričku poeziju i (s C. Isherwoodom) pjesničke drame u kojima izražava svoj nazor protiv kapitalističkoga društva, ali i upozorava na fašističku prijetnju i porast totalitarizma. Kraći posjet Španjolskoj (1937) označio je početak njegova razočaranja u ljevicu i vraćanje kršćanstvu. Iako je socijalno angažiran, rana mu je poezija puna osobnih asocijacija, često eliptična, polisemična. U kasnijim pjesmama odrazuju se kršćanski stavovi i napose utjecaj S. Kierkegaarda, pa i u svoje ranije pjesme naknadno unosi promjene u skladu s novim uvjerenjima. Virtuoz u uporabi originalnih i tradicionalnih pjesničkih oblika, Auden je majstor lirskih opisa izmišljenih krajolika koji simboliziraju sudbinska određenja čovjeka; mnoge značajne pojave u svjetskoj kulturi tumači u posebnim pjesmama (Freudu, Voltaireu, Pascalu, Tolleru i dr.). U »lakim stihovima«, često punima groteske, prikazuje slabost čovjeka pojedinca u svjetlu bolesti društva. Važnija djela: Pjesme (Poems, 1930), Govornici (The Orators, 1932), Ples smrti (The Dance of Death, 1934), Pisma s Islanda (Letters from Iceland, 1937., s L. Mac Neiceom), Putovanje u rat (Journey to a War, 1939., s C. Isherwoodom), Doba tjeskobe (The Age of Anxiety, 1947), Ahilejev štit (The Shield of Achilles, 1955), Poštovanje Kliji (Homage to Clio, 1960); pjesničke drame (s C. Isherwoodom): Pas pod kožom (The Dog beneath the Skin, 1936) i Uspon F6 (The Ascent of F6); operna libreta (s C. Kallmanom) za Život razvratnika I. Stravinskog i dr.; kritičke studije Bojadisarova ruka (The Dyer’s Hand and Other Essays, 1962). Uredio više pjesničkih antologija. Djelo mu ima bitnu međunarodnu recepciju, a u Hrvatskoj je utjecao osobito na pjesnike tzv. krugovaškog naraštaja, koji su ga i prevodili (A. Šoljan, I. Slamnig, T. Sabljak). Sam Auden preveo je na engleski, uz pomoć B. Brusara, znatan broj pjesama Nikole Šopa te ih u tri navrata (1965., 1969., 1971) objavio u časopisu Encounter.