Lay [lại], Wilhelm August, njemački pedagog (Bötzingen, 30. VII. 1862 – Karlsruhe, 9. V. 1926). Jedan od osnivača tzv. eksperimentalne pedagogije. U objašnjavanju didaktičkih problema polazio je s biološkog stajališta koje cjelokupnu čovjekovu aktivnost vidi u odvijanju stalne fiziološke sheme: podražaj – doživljaj – reakcija. Tu je shemu doslovno prenio na područje organizacije nastave videći u nastavnome procesu tri osnovne etape: dojam – preradbu – izražaj. Po njemu se ta tročlana artikulacija nastavnoga procesa naziva još i Layeva trijada. Lay tumači da proces stjecanja znanja protječe tako što učenici percipiranjem (impresijom) upoznaju objekte i pojave, prerađuju ih misaonom aktivnošću i nakon toga se izražavaju različitim oblicima (likovno, pismeno, pokretom, pokusom). Glavna djela: Eksperimentalna didaktika (Experimentelle Didaktik, 1903), Eksperimentalna pedagogija (Experimentelle Pädagogik, 1908), Djelatna škola (Die Tatschule, 1911).