Agee [ẹi'i], James (Rufus), američki književnik, filmski kritičar i scenarist (Knoxville, Tennessee, 27. XI. 1909 – New York, 16. V. 1955). Nakon diplome na Hardvarskome sveučilištu, preselio se u New York te pisao za časopis Fortune (1932–37). Prvo mu je djelo zbirka odveć konvencionalnih stihova na većinom religijske motive Dopusti mi proći (Permit Me Voyage, 1934). Živio je sa siromašnim američkim napoličarima u Alabami 1936. te je o tome iskustvu, u suradnji s fotografom Walkerom Evansom, objavio zapaženo djelo Opjevajmo slavne muževe (Let Us Now Praise Famous Men, 1941). Tijekom 1940-ih je redovito objavljivao filmsku kritiku u tjednicima Time (pod pseudonimom) i Nation. Za razliku od svojih suvremenika, filmu je pristupao kao umjetnosti koja zavređuje ozbiljniju pozornost. Dovitljiva, slikovita i pristupačna izraza, svoje je procjene potkrepljivao lucidnim opažajima, što mu je donijelo ugled najcjenjenijeg američkog kritičara toga doba. U najistaknutijem eseju Najveća era komedije (Comedyʼs Greatest Era, 1949) reafirmirao je značaj velikana nijemoga filma (Charlie Chaplin, Harry Langdon, Harold Lloyd, Buster Keaton). Pisao je i scenarije za filmove, od kojih se ističu Afrička kraljica (The African Queen, John Huston, 1951) i Noć lovca (The Night of the Hunter, Charles Laughton, 1955). Kritike su mu skupljene u zbornik Agee o filmu (Agee on Film, 1958), a pet filmskih scenarija u zbornik Agee o filmu II (Agee on Film II, 1960). U romanu Smrt u obitelji (Death in the Family, 1957), o učinku iznenadne očeve smrti na njegovu obitelj, za kazalište prerađenu pod naslovom Cijelim putem kući (All the Way Home, 1960), progovorio je i o vlastitim iskustvima, a u zbirci Pisma ocu Flyeu (Letters to Father Flye, 1962) sabrana su pisma njegovu bivšemu učitelju i dugogodišnjemu prijatelju.