Abramović Milković, Snježana

Abramović Milković, Snježana, hrvatska plesačica i koreografkinja (Kovin, 2. XI. 1961). Završila Školu za ritmiku i ples u Zagrebu (1981) te studij biologije na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu (1991). Do 2004. profesionalna je plesačica Zagrebačkoga plesnog ansambla, a 1992–2014. i njegova umjetnička voditeljica. Profilirala je Ansamblov repertoar i pokrenula međunarodnu suradnju. U njegovim važnijim produkcijama nastupala je u zemlji i inozemstvu, u koreografijama Lele Gluhak-Buneta, Damira Zlatara Freya, Mirne Žagar, Katje Jocić-Šimunić i dr. Autorski je potpisala mnoge nagrađivane predstave koje se odlikuju otvorenošću prema novim medijima i tehnologijama te suvremenim temama poput osamljenosti i nemogućnosti komunikacije: Nešto, možda, sasvim osobno (2003), Ogoljeno/Stripped (2007), Interface (2010), Ako bismo svi malo utihnuli (2011), Rekvijem za Z. (2014). Oblikovala je scenski pokret dramskih predstava za odrasle i djecu u mnogim nacionalnim kazališnim kućama te koreografirala plesne predstave, opere i mjuzikle. Među nagrađenim su joj koreografijama one u dramskim predstavama Mjesec dana na selu Ivana Sergejeviča Turgenjeva i Revizor Nikolaja Vasiljeviča Gogolja, obje u režiji Paola Magellija, te Pir malograđana Bertolta Brechta u režiji Eduarda Milera. Zapažen je i nastup u prvoj videokoreografiji nadahnutoj Domovinskim ratom na glazbenu obradbu pjesme Vehni, vehni, fijolica (Tomas Krkač i Telefon Blues Band). Osnivačica je (2000) i umjetnička voditeljica Festivala plesa i neverbalnoga kazališta Svetvinčenat, gdje je 2011. pokrenula Mediteranski plesni centar namijenjen edukaciji plesnih umjetnika. Od 2014. ravnateljica je Zagrebačkoga kazališta mladih.

Abramović Milković, Snježana. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2017. Pristupljeno 19.9.2017. <http://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=184>.