Uccello [uč:ε'l:o], Paolo (pravo ime Paolo di Dono [pa:'olo ~ do:'no]), talijanski slikar (Pratovecchio kraj Arezza, oko 1397 – Firenca, 10. XII. 1475). Učenik i suradnik L. Ghibertija u Firenci. Radio u Veneciji 1425–30 (mozaici na Sv. Marku), Firenci (freske s konjaničkim likom Johna Hawkwooda u katedrali Sta Maria del Fiore koji u svojoj plastičnoj monumentalnosti djeluje kao brončani kip, 1436), Padovi (likovi tzv. giganata u palači Vitaliani, uništeni) i Urbinu (Legenda o hostiji, 1467–69). Između 1456. i 1460. stvorio je svoje najznačajnije slike: Sv. Juraj ubija zmaja (danas u Londonu i Parizu), Bitka kod San Romana za palaču Medici (danas u Firenci, Parizu i Londonu) i Noćni lov (dvije scene, u muzeju Ashmolean u Oxfordu). Svoj je stil razvijao pod utjecajem kasnogotičkih slikara Gentilea da Fabriana i Pisanella, osobito u slikanju biljaka i životinja, poglavito ptica, po kojima je dobio nadimak (talijanski uccello: ptica), i Masaccia, posebice u slikanju ljudskoga lika. Proučavanje geometrije dovelo ga je do rješenja problema perspektive i volumena, a posebnost njegova slikarstva čine čiste boje: svijetle crvene, žute i zelene plohe stavlja uz crne konture ostvarujući oštre kontraste. Preteča Piera della Francesce, koji je teoretski i praktično riješio problem trodimenzionalno organiziranoga prostora.