Méliès [mel·jε's], Georges, francuski filmski redatelj i producent (Pariz, 8. XII. 1861 – Pariz, 21. I. 1938). Sin tvorničara obuće, zainteresiran za kazalište, nastupao kao iluzionist, 1888. kupio kazalište Robert-Houdin, koje je njegovalo iluzionizam i magiju. Prva prikazivanja filmova braće Lumière oduševila su ga pa je 1896. snimio oko 80 kratkih, tzv. činjeničnih filmova, koji su pristupom i motivima bili slični onima Lumièreovih. Nezainteresiran za film kao instrument bilježenja pojavne realnosti i shvaćajući ga kao posebnu vrstu kazališta, već je iste godine počeo izmišljati posebne efekte (trikove) kako bi predočio filmom očigledno preobraženu stvarnost. Tako je u filmu Nestanak jedne dame iz kazališta (Escamotage d’une dame chez Robert-Houdin) izveo trik nestanka osobe iz kadra, zatim je eksperimentirao s dvostrukom ekspozicijom, a naopako postavljenim dekorom i preokretanjem vrpce stvarao je dojam da ljudi hodaju po stropu, uporabom fotografske maske ljudima u kadru »odsijecao« je glave, ruke ili noge, a da bi postigao iluziju snimanja ispod morske površine, postavljao je kameru iza akvarija, u prizor unosio crtane elemente i dr. Potkraj 1890-ih počeo je režirati i kraće igrane filmove, među kojima je najveći domet petnaestominutni Put na Mjesec (Voyage dans la Lune, 1902), slobodna adaptacija djela J. Vernea i H. G. Wellsa, kojom je začeo žanr znanstvenofantastičnoga filma. Većina povjesničara njegovim najuspjelijim filmom ipak drži Osvajanje Sjevernoga pola (À la conquête du pôle, 1912). Tada je počelo slabjeti zanimanje za njegove filmove, pa je 1913. bankrotirao i, 1920-ih, prije no što je bio zaštićen humanitarnom akcijom, živio u siromaštvu te radio kao prodavač igračaka. S više od 500 ostvarenja znatno je utjecao na razvoj filma. Iako je njegovo shvaćanje umjetnosti bilo na razini naive, a film je shvaćao kao kazalište predstavljeno fotografijom i trikom, šarm njegovih filmova privlačio je mnoge buduće filmaše, pokazujući mogućnosti filmskog izražavanja koje su suprotne postavkama Lumièreovih (tzv. mélièsovski smjer nasuprot lumièreovskomu). Ostali značajniji filmovi: Ivana Orleanska (Jeanne d’Arc, 1900), Modrobradi (Barbe-Bleu, 1901), Nemoguće putovanje (Le Voyage impossible, 1904).